Qui som
Institut Genus, SL, és una entitat privada de serveis en l’àmbit de la salut i el benestar. Creada l'any 1990 per un equip de professionals amb compromís social, de caràcter interdisciplinari, per a l’atenció, disseny i gestió de serveis assistencials i comunitaris.
Els seus orígens es remunten a l’any 1966, amb la creació d'una associació per a desenvolupar diferents serveis i programes orientats a la prevenció, promoció i atenció a la salut (entre altres iniciatives tant en el sector públic com en el privat, educació sociosanitària i sexologia, especialment en l’educació sexual dels joves i en la promoció de la dona, i dispositius i programes de salut mental i addiccions). L’any 2022, Institut Genus s’incorpora al Grup ABD — Associació Benestar i Desenvolupament, una de les primeres entitats del tercer sector social.
Actualment, Institut Genus gestiona recursos assistencials propis a la ciutat de Barcelona i Reus i altres de concertats amb l'administració pública en l'àmbit preventiu, assistencial i de rehabilitació i reinserció social.
Col·labora amb altres entitats i organitzacions socials amb programes formatius, de prevenció i d'assessorament en l’àmbit de la salut mental i les addiccions.
Institut Genus és una organització accessible, propera, dinàmica, innovadora, compromesa amb criteris d’eficiència i sostenibilitat i que treballa de forma col·laborativa i oberta amb la població i amb la resta de dispositius i serveis de la comunitat.
01 / MISSIÓ
- Gestionar serveis per a la salut des del compromís social, amb qualitat i sostenibilitat.
- Atendre les persones des d'una vessant multidisciplinar i interdisciplinar tot promovent la salut i el benestar.
- Assessorar, implantar i gestionar projectes tant en l'àmbit públic com privat.
- Oferir serveis d’assessorament i formació, prevenció i promoció de la salut, assistència, tractament i rehabilitació en l'àmbit de la salut mental i les addiccions.
02 / VISIÓ
- Participar en la gestió sociosanitària, mitjançant l'optimització de recursos per a millorar les prestacions en el marc d'una societat més justa i solidària.
- Fer extensiva la nostra missió a col·lectius en situació de vulnerabilitat i/o risc social, cooperant amb les administracions i amb altres organitzacions o associacions.
03 / VALORS
- Valors ètics i compromís social.
- Excel·lència tècnica i professional.
- Investigació i formació continuada.
- Sostenibilitat.
Organigrama
Equip directiu
- Consell d'Administració
-
- Presidenta: Felisa Pérez Anton
- Secretària: Àngels Guiteras Mestres
- Vocal: Roberto Alfredo Mao Sanz
- Comitè de Direcció Tècnica
-
- Director: Víctor Martí i Carrasco
- Responsable administració i qualitat: Teresa Sabaté i Torrelles
- Coordinador CAS Nou Barris: Andrés Marco Mouriño
- Coordinador CAS Horta-Guinardó: Albert Mesalles Ruiz
- Coordinador SOD: Eduard Fernández i Guilañà
- Coordinador UMDM: Erick González Guzmán
Transparència i qualitat
- Transparència
-
Actuem de forma eficient i transparent. Obrim aquest espai amb les Auditories Econòmiques dels Serveis Públics que gestionem com a model de transparència en l’ús dels fons públics:
- Qualitat
-
La política de qualitat estableix el marc de referència i les directrius dels nostres serveis. El sistema de qualitat és una eina bàsica de compromís i millora contínua dels nostres serveis: